In de wolken - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Christien Nijmeijer - WaarBenJij.nu In de wolken - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Christien Nijmeijer - WaarBenJij.nu

In de wolken

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Christien

22 Februari 2014 | Ecuador, Quito

Na drie ontzettend drukke weken heb ik eindelijk tijd voor een eerste verslag vanuit Zuid-Amarika. De dagen vliegen voorbij en ik heb dan ook al erg veel gezien en gedaan. Maar ik zal proberen een chronologisch verhaal te schrijven.

Eerste indruk
Mijn vlucht van Amsterdam naar Quito verliep heel relaxt en na aankomst, stond er een taxi klaar om mij naar het hostel te brengen. Mijn eerste indrukken van de stad zijn positief: vriendelijke mensen, gezellige straatjes, veel parken en een prachtig koloniaal centrum. Mijn hostel bevindt zich echter in het nieuwe gedeelte van de stad, vlakbij een mini Time-Square en talloze barretjes. Niet zo heel authentiek en s avonds niet de beste buurt om rond te lopen.

Miiddelpunt
Na een roerig nachtje in de dorm (snurkers!) gaan mijn kersverse reisgenootje en ik op zoek naar een bus die ons naar de evenaar brengt. Dat blijkt vrij eenvoudig en al gauw staan we op het middelpunt van de aarde. We bekijken eerst het officiele monument en lopen daarna verder naar het originele (inga) punt. Onze gids vertelt ons allerlei weetjes over deze bijzonder plek. Zo is het lastig om je evenwicht te bewaren omdat beide polen letterlijk aan je trekken. Ook ben je hier maar liefst een kilo lichter. Komt goed uit want ze doen hier niets anders dan zoete broodjes bakken en de frituur draait overuren. Vervolgens mogen we nog even proberen om een ei op een spijker te laten balanceren. Maar helaas: niemand uit ons groepje mag zich na deze poging eggmaster noemen.

Zelfbeheersing
Nadat we nog een mooie stadswandeling door Quito maken, nemen we de bus naar Otovalo. In dit kleine authentieke plaatsje bevindt zich de grootste souveniermarkt van Ecuador. Jammer genoeg is dit pas de derde dag van mijn reis. Dus terwijl ik langs de eindeloze kraampjes met gekleurde tassen, armbandjes, houtsnijwerken en andere spullen draal, hou ik me in. Uiteindelijke buit; twee tasjes.

Amazoonica
Moe van alle gekleurde tierelantijntjes wachten we vervolgens langs de snelweg (er zijn geen bushaltes) op een bus die ons richting junglestadje Tena brengt. Daar komen we uiteindelijk in de avond aan. Ons hostel ligt buiten de stad en de omgeving brengt ons direct in Amazonische sferen. Het tropische klimaat en de krekels doen de rest. De volgende dag stappen we in een kano die ons over de Tena langs de Amazone vaart en we genieten van de prachtige omgeving. We maken een stop bij Amazoonica, een opvang voor jungledieren die door ooit door mensen zijn gevangen en mishandeld.

Wolkendek
Zoals dat gaat met reizen, breng ik heel wat uurtjes door in de bus. Maar deze vorm van transport is in Ecuador totaal geen straf. De bussen zijn heel comfortabel en het uitzicht is adembenemend. Mijn route gaat voor een groot deel langs en door de Andes en het komt dan ook regelmatig voor dat we door een wolkendek rijden. Een tijdje is het zicht niet meer dan twee meter om vervolgens in een andere wereld weer boven te komen. Het landschap en de vegetatie veranderen hier continue. Facinerend om te zien. Ik bevind me dus letterlijk en figuurlijk in de wolken ;)

Hasta la proxima vez!

  • 22 Februari 2014 - 20:59

    Roel Nijmeijer:

    Hoi Christien

    Prachtig om te lezen over wat je allemaal beleeft. Het is overigens wel bijzonder dat de site suggereert dat jij in Hong Kong bent, of heeft dat te maken met de plek waar je internetverbinding hebt.
    Hoe dan ook het doet ons goed om te zien dat het goed met je gaat.
    Adios.

    Pap en mam

  • 23 Februari 2014 - 00:10

    Rietje Plugge:

    Hoi Christien, wat superleuk om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan en gezien. Geniet ervan. :-) Ik kijk uit naar je volgende blog. Heel leuk.

  • 23 Februari 2014 - 00:10

    Rietje Plugge:

    Hoi Christien, wat superleuk om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan en gezien. Geniet ervan. :-) Ik kijk uit naar je volgende blog. Heel leuk.

  • 23 Februari 2014 - 00:10

    Rietje Plugge:

    Hoi Christien, wat superleuk om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan en gezien. Geniet ervan. :-) Ik kijk uit naar je volgende blog. Heel leuk.

  • 23 Februari 2014 - 00:10

    Rietje Plugge:

    Hoi Christien, wat superleuk om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan en gezien. Geniet ervan. :-) Ik kijk uit naar je volgende blog. Heel leuk.

  • 23 Februari 2014 - 00:11

    Rietje Plugge:

    Hoi Christien, wat superleuk om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan en gezien. Geniet ervan. :-) Ik kijk uit naar je volgende blog. Heel leuk.

  • 23 Februari 2014 - 21:00

    Lilian Ahlers:

    Leuk hoor dat we het weer kunnen volgen. Veel plezier!!

  • 24 Februari 2014 - 08:41

    Janine:

    Hey Chris! Wat leuk om te lezen wat je tot nu toe hebt gedaan en de foto's te zien! Liefs Janine

  • 24 Februari 2014 - 12:27

    Corien:

    Wauwwie! Klinkt goed en ziet er prachtig uit!

  • 24 Februari 2014 - 15:52

    Sandra Erkelens:

    He hallo,

    Wat stoer allemaal zeg. Zo te lezen heb je het er heerlijk.
    Geniet ervan!

  • 25 Februari 2014 - 09:28

    Elize:

    Hoi Christien!

    Joehoe! Heel leuk om je eerste verslag van je reis te lezen! Ik zie het helemaal voor me, geweldig :-)
    Veel plezier bij je komende avonturen!

    Xx Elize

  • 25 Februari 2014 - 09:46

    André:

    Ha Christien,

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben benieuwd naar je volgende blog. Geniet je rot!

    Groet, André

  • 01 Maart 2014 - 16:53

    Thea Kors:

    Hoi Christien,

    Ik had al eerder geprobeerd op je weblog te komen maar zonder resultaat.
    Leuk om alles te lezen.
    Zo reizen wij ook een beetje.
    Groetjes Thea

  • 14 Maart 2014 - 11:19

    Evelyn:

    Grappig dat het Times Square achtig was je eerste hostel! Oh en die snurkers, ik weet nog wel toen wij in dat hostel in Brisbane zaten!
    Dat evenwichtsplekje lijkt me gaaf! Had je ook echt moeite om je evenwicht te houden? Lijkt me erg cool om te zijn! Haha en 3 tasjes gekocht, kan me voorstellen dat je je in moet houden!
    Oh en wauw de Amazone, ik benijd je, lijkt mij te gek!

    Zijn de bussen chiller dan in Azie?
    tener cuidado

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christien

Dames en heren, Met trots presenteer ik u mijn eerste, enige en echte 'waarbenjij.nu'. Hier zal ik de mensheid op de hoogte houden van de ongetwijfeld grootse avonturen die Evelyn en ik gaan beleven tijdens onze expeditie naar de andere kant van de aarde. Adios Amigos!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1670
Totaal aantal bezoekers 35282

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 29 April 2014

Zuid-Amerika Amigos!

09 April 2007 - 27 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: