Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Christien Nijmeijer - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Christien Nijmeijer - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar!

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Christien

13 April 2007 | Thailand, Bangkok

Sawadika!
Gisteren heb ik voor het eerst ervaren hoe het is om superstrakadembenemd ingesnoerd te worden in een Thais pakje. Geloof het of niet maar Evelyn en ik hebben meegedaan aan een missverkiezing. HAAAAHAHAHAAAA Wij verwachtten er niet zoveel van maar het bleek nogal een big deal.
Evelyn werd eergister aangesproken op straat of ze mee wilde doen aan de Miss Song Kran verkiezing 2007. Dit ter ere van het Thaise nieuwe jaar. En omdat Christien niet alleen door Bangkok durfde te zwerven (jaaa, ik heb de echte backpackersvibe nog nieeet helemaal te pakken) ging ik mee.
Stipt negen uur zaten we op de afgesproken plek te wachten. Maar om half elf was Miss White (haha, 't lijkt America's next top Model wel dacht ik toen) nog niet gearriveerd.
Uiteindelijk tegen een uur of elf kwam onze agent voor die dag opdagen. Overduidelijk een mannelijke Miss. Hij/zij was in het gezelschap van een ontzettend mannelijke vrouwelijke travestiet. Ons was verteld dat de hapening ongeveer tot een uur of twee duurde, dit even voor tijdsindicatie later in het bericht.
Nou wij allemaal in de make up en langs de travo voor ons haar. Ik kreeg een enorme kroon op mn hoofd waar ik nu een dikke bult aan over heb gehouden. Ach ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Daarna een fixe lading make-up op. En toen...werden we in ultra strakke Thaise pakjes gehezen. Mien god, maatje 34 is dr niks bij. Killer heels aan en de marteling was compleet. (inmiddels is het vier uur)
Toen werd ons tussen neus en lippen even verteld dat we heel belangrijk zijn en ons zometeen voor moeten stellen aan de prins. Dus of we de formaliteiten even door wilden nemen. Hmm, we did not expect that! De koninklijke familie is hier ontzettend heilig dus dit was nogal wat. Naja, wij alle stappen doorgenomen... Die overigens ieder uur weer veranderden. Na duizend jaar wachten (tijd: acht uur 's avonds) mochten we op. Dat was toch wel even een nervousbreakdown-moment. Er was heeel veel pers aanwezig (nationale tv, en alle kranten whoehoew), veel toeschouwers en natuurlijk de prins en prinses. We moesten potverdorie ook nog twee trappen op en af op stilleto's en in een strakke outfit he! Maar goed, 't werd geen blamage. Rondje gelopen, buiginkje gemaakt enzo. Toen weer wachten, wachten, wachten...(tien uur 's avonds) Moesten we weer op omdat er tien meiden uitgekozen werden voor de volgende ronde. Ennnnnn ik zat erbij joepiee!!! Weer buigen en smilen. Waarna er vijf werden uitgekozen. Helaas zat ik daar niet bij want je kreeg vet veel geld als je won.
Al met al een bijzondere ervaring. We voelden ons echt even celebreties. Echt cool. Marij, thanks voor de update maar ik heb HNTM maandag niet echt gemist, we hadden hier onze eigen ;)
Uiteindelijk waren we om twaalf uur 's avonds 'vrij'.
Probleem was dat we die dag al uitgecheckt hadden bij ons hotel. Dus op dat moment nog een slaapplaats moesten vinden.
Het is hier de traditie om met nieuw jaar iedereen nat te spuiten en met smurrie onder te smeren. Dus we zagen er gruwelijk uit toen we ons bij de receptie van een of ander guesthouse meldden. Gelukkig had ie nog wel een plekje vrij en hoefden we niet in de stal ;)
Met de tuktuk onze backpacks uit 't hotel gehaald en gaan slapen. Want alles gaat hier om een uur 's nachts dicht! Jaa, wat een wereldstad he!
Nu zitten we onder de groene drap en zeiknat in een intenetcafe (heb nog twee min). We kunnen niets bezoeken want alles is dicht. Zo de straat maar weer op, gewapend met een supersoker, vet blitse!! Hoop dat we ergens een krant kunnen scoren, de verkiezing is voorpaginanieuws!!

XXXXXXX CHRIS

  • 13 April 2007 - 08:09

    Corien:

    Sexy stuipje van me,
    Hahaha wat een belevenis..! Jammer dat we hier niet die thaise krant hebben! Dit is veel beter dan de maandagavond HNTM!! Hopelijk heb je veel foto's gemaakt, want wij willen jou in een super sexy strak pakje natuurlijk niet missen!
    Dikke kussen!

  • 13 April 2007 - 08:10

    Snoop De La Dog:

    Toffer dan tof!!!! Yvke & Tyra zijn jaloers! Zit je er nog niet eens een week en heb je al zulke verhalen!

    Dikke Kus, Marije

    PS: Nu jullie toch kennis hadden gemaakt met de Prins en Prinses konden jullie toch wel vragen of jullie bij hun mochten logeren?
    PS: Over prinsen en prinsessen gesproken... zojuist vrijdag 13 april 10.00 uur heeft Alex de naam bekend gemaakt van 't prinsesje: Ariaan!

  • 13 April 2007 - 08:36

    Roel En Jacquelien:

    Christien

    Prachtig die verslagen.Je kunt zo in de Telegraaf.Met de katten gaat het goed.Waar slapen jullie de komende tijd?Groetjes Jacquelien.

    Nog geen week in Bangkok en al zulke mooie verhalen. Daar kunnen wij niet tegen op met ons overzichtelijk bestaan. Ik begrijp dat guesthouses wat beter in jullie budget passen.
    Ik kijk uit naar de verhalen over de volgende excursie.

    groeten
    Roel

  • 13 April 2007 - 13:18

    Marianne:

    Dag meis! ik heb zo gelachen!zo zie je maar dat je zo maar oog in oog staat met DE PRINS!!! (op het witte paard??)
    trouwens als je het nog wilt weten maar onze PRINS heeft een dochter! YAHOO!
    nou ik kijk uit naar het volgende avontuur!:)

    kussie!

  • 13 April 2007 - 18:23

    Lin:

    Hey lieve schat, het zou jou ook niet overkomen he :) Ik ben trots op je...in de top 10!!!! Ik heb genoten van je mooie verhaal...:D

  • 20 April 2007 - 20:49

    Mare:

    Hey Chris

    net ff je site gevonden:)
    Ga ff door je berichtjes heen & dit is (ook) een geweldig leuke haha. Superleuke ervaring! Word steeds nieuwsgieriger naar die foto's van je hoor!

    xMare

  • 03 Mei 2007 - 19:30

    Jeannette:

    Alleen nog maar je verhaal over de missverkiezing gelezen.
    Heb je het woordenboekje nog meegenomen en het prachtige boek van Sjon Hauser?

    Wat een land van tegenstellingen niet dat Thailand. Wij woonden daar bijna 20 jaar maar nu met veel plezier rustig bij je ouders in de buurt ,(zelfde straat nr.10) in tegenstelling tot Thailand waarvan ik altijd zeg dat iedere dag een avontuur is.
    Jij met je journalistieke opleiding en jeugdige ondernemingsgeest , kunt daar vast veel schrijfstof opdoen.
    Veel plezier nog op je reizen
    Jeannette .

  • 03 Mei 2007 - 19:40

    Jeannette:

    Ik vergat nog te vragen welke prins en prinses dat waren?

  • 05 Mei 2007 - 08:24

    Christien:

    Hoi Jeanette,
    Bedankt voor de reactie. De boeken heb ik niet meegenomen omdat ik bang was dat ik ze zou beschadigen. Maar toch erg bedankt.
    Misschien mag ik het boek van Sjon Hauser eens lenen als ik terug ben? Eerlijk gezegd weet ik niet welke leden van het koninklijk huis er aanwezig waren.

    Saibadee vanuit Laos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christien

Dames en heren, Met trots presenteer ik u mijn eerste, enige en echte 'waarbenjij.nu'. Hier zal ik de mensheid op de hoogte houden van de ongetwijfeld grootse avonturen die Evelyn en ik gaan beleven tijdens onze expeditie naar de andere kant van de aarde. Adios Amigos!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 35312

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 29 April 2014

Zuid-Amerika Amigos!

09 April 2007 - 27 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: