Verdwaald in de jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Christien Nijmeijer - WaarBenJij.nu Verdwaald in de jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Christien Nijmeijer - WaarBenJij.nu

Verdwaald in de jungle

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Christien

23 April 2007 | Thailand, Bangkok

Sweet lovin' vriendjes, vriendinnetjes en familie of course!
Hier weer een nieuw avontuur van Evelyn en Christien. Inmiddels zijn wij in het noorden, vlakbij de golden triangle (het drielandpunt van Azie (haha), Birma, Thailand en Laos) van het indrukwekkende en vooral bloedhete Thailand aangekomen.
Zo dan zal ik maar meteen vertellen over de, tja uitdagende, ervaring die wij hebben ervaren. Als echte toerist in Chaing Mai moet je mee hebben gedaan aan een trekking. Dat houdt in dat je een, twee of drie dagen door de jungle gaat 'wandelen'. Stoer als wij zijn, trokken we de stoute (berg)schoenen aan en kozen voor de driedaagse trip.
Het eerste gedeelte ging prima. Toen zaten we namelijk, ietwat krapjes, maar verder prima in de jeep gepropt. Onze groep bestond uit: Joe, Dave en Ben uit Engeland, Matt en Cal uit Canada, Joanna, Vicky en Gerda uit Oostenrijk. Onze gids heette NuNu en zijn motto luidde: Same, same but different. Dus dat is logisch.
Ergens in de middle of nowhere aangekomen, bestegen wij (nogmaals) de olifant. Wederom een geslaagde tripje. Er was ook een baby Dombo bij, zooo lief zeg! De olifant van de Oostenrijkse meiden had de kop vol slijm en spoot hen telkens onder de slijmerige snotsubstanties. Wat wij verder erg grappig vonden. Na het gehobbel gingen we lunchen. En toen....de bergen in. Dat begon al goed met een stijle klim van een paar honderd meter met een brandende zon van 45 graden op onze bolletjes. Anderhalf uur later kwamen we aan bij een waterval waar wij even heerlijk gebadderd hebben om vervolgens onze slopende tocht te vervolgen.
Na een periode die uuuuuren leek te duren kwamen we bij onze accomodatie aan. Ik zal deze even kort omschrijven. Het toilet; een luxeus gat in de grond. De badkamer, een houten hok met een prachtige tobbe. De slaapkamer: een bamboeruimte met kleurige matjes op de vloer. Heeerlijk prehistorisch en authentiek dus.
NuNu kookte een heerlijk diner voor ons en 's avonds deden we een spel rond het kampvuur onder het genot van real Thais Tiger beer. Leuk man, als je het verkeerde cijfer zei, werd je onder de houtskool gesmeerd. Aangezien Nunu niet heel vloeiend Engels sprak, begreep niemand wat de bedoeling was en zagen we er allemaal binnen een kwartier uit alsof we in de schoorsteen waren gevallen. Wat uiteraard een paar leuke kiekjes opleverde. (Kan foto's helaas niet plaatsen totdat ik ze op cd heb gezet (no worries die kaart is zo vol) want er zit geen usbpoort op de pc)
Uiteindelijk uitgeput maar voldaan op onze slaapmatjes geploft om kort maar krachtig een dutje te doen.
De volgende dag was het nog heter dan de dag ervoor. En nadat we een kleine twintig minten hadden gelopen, besloten Evey en ik om samen met de Oostenrijkse girls (die twee dagen zouden trekken) terug te gaan. I know, hier schort het ons aan doorzettingsvermogen zullen jullie denken, maar wees gerust wij zijn ervoor gestraft).
Dus wij op pad met een andere gids die ons naar het dorp zou brengen. Hup de ene stijle heuvel op om um vervolgens net zo stijl weer af te dalen. Zonder pad en duizend peentjes zwetend. Volgens Nicky was het een constante miss wet t-shirt contest. Naja, na ongeveer anderhalf uur rondgedwaald te hebben in de jungle moest de gids lachend toegeven dat we toch echt verdwaald waren. Wij vonden dat iets minder grappig dan hij. Want zonder water in de brandende zon bergbeklimmen was niet echt ons ding. Maar ja, je belt niet zomaar even een taxi dus er zat niets anders op dan terug te gaan naar het punt waar we het verkeerde 'pad' waren ingeslagen. Uiteindelijk toch goed en wel aangekomen en lekker gebamboeraft over een rivier. En 's avonds heerlijk gerelaxed tijdens een Thaise massage (drie euro voor een uur!!) Daarna wilden we wat drinken in een bar. We zochten een leuk kroegje uit en bestelden een baileys. Vervolgens kwam er een Deense kerel op ons af om te vertellen dat hij het zo grappig vond dat wij naar een ladybar kwamen. Hmm, jusit ja. Even met hem gekletst waarna hij de bar verliet met twee schaars geklede Thaise dames aan zijn arm.

Gister ben ik met een Thaise kerel van het hotel op pad geweest. Hij heeft mij de mooiste, belangrijkste en oudste tempels van Chaing Mai laten zien. En we hebben de factorystreet bezocht. Een leuke dag maar hij heeft ietsjes teveel aan mij verdiend. 's avonds zijn we op stap geweest met onze trekkinggroep en hebben we afscheid genomen van de oostenrijkse meiden. Vanavond gaan we met de guys naar een Muay boxing wedstrijd to see some asskicking!!

Tot de volgende keeeeeeeeerrr XXXXXXXXXXX

• 23 April 2007 - 12:43

Marc:

Hey Chrizzzie,

Het gaat je toch aardig af die bergen beklimmen :) en nog dubbel zoveel pret ook, gelukkig wist de gids de weg terug nog en ben je veilig beneden gekomen. Die massages zouden ze hier ook moeten geven, 3 eurie is toch nix hè. K moet je zeggen dat ik niet kan wachten op de foto's, bij de mooie verhalen horen toch ook mooie kiekjes. Hopelijk is je volgende onderkomen van iets minder prehistorisch aard.
    Genietze nog lekker daar!

Liefs,

• 23 April 2007 - 13:54

Marleen:

Ik doe het je niet na die stoere wandelingen door de bergen... Wacht met smart op de pics! kus Marleen

• 23 April 2007 - 14:08

Anne:

Hé Chris,

jeetje wat een verhaal weer. Hoop dat je nu op een betere plek zit en ook zonder doorweekt te zijn. Veel plezier voor de komende avonturen. Wat zijn jullie plannen eigenlijk? Of zien jullie allemaal wel? Ik lees het vast nog. Ciao bella! X

• 23 April 2007 - 15:09

Coriennnn:

Waaaaaaaahh! 'k Ben zoo blij te horen dat de bergschoenen zich bewezen hebben!
    En lekker houtskool smeren, dat is nog eens wat anders dan elkaar met modder insmeren in euhhh 'mexico'..

Nou lief chrisje, op naar het volgende avontuur vannnn Chris en Evy! Denk je dat er nog een schattig zeehondje in voor zal komen?
    'n dikke kus vanuit Groningen

• 23 April 2007 - 16:55

Snoop De La Dog:

Toffff, een trekking, jullie durven! Het is in ieder geval stoerder om te vertellen dat je verdwaald bent in de Jungle dan in Buggiba te Malta, op de eerste vakantiedag ;)... Duizend Hugs voor jou!

PS: Corien noemt de zeehondjes, maar what about the pikkelikkers de Aagje-Joepies?!

• 23 April 2007 - 17:04

Lin:

Hey sweet chicky,

ik lig elke keer dubbel van het lachen achter de pc. Jeetje wat zijn jullie veel aan het ondernemen.........volgens mij kom jij als een dun sprietje weer bij ons terug...al dat zweten daar in het hete thailand!
    Kick jij ook lekker mee bij de boxing wedstrijd? Veel plezier en tot het volgende spannende verhaal....

Liefs

• 24 April 2007 - 09:56

Dag Mevr Nijmeijer!:

Zo zo! echt super gaaf wat je allemaal beleeft!~ik vind die verhalen zo cool!
    Ben benieuwd hoe het boxen was!
    En een massage...... voor 3 euries!! heerlijk!
    ik kijk uit naar je volgende verhaal!
    dikke kus marianne!

• 24 April 2007 - 11:27

Janne:

ik kan niet wachten op de foto's! Hoop dat ze er snel opstaan. Dus de bergschoenen hebben zn werk gedaan. Jij blij dat je ze goed ingelopen had :P
    Zie uit naar je volgende avontuur!

Liefs

• 24 April 2007 - 13:10

Annelinde:

he chriss,

Wauwie zeg, wat een verhalen weer:D
    En wat schrijf je leuk!
    KLinkt erg avondtuurlijk allemaal, ik wacht met smart op het volgende verhaal:P

kuskuskus Annuhh

• 24 April 2007 - 13:41

Evelien:

Woow chris... had net eerst je mailtje gelezen en nu pas je verhaal. Het doet me inderdaad terugdenken aan de Inka Trail.. pfff... het verschil is dat bij ons de hitte niet het grootste probleem was, maar de hoogte! 4000 meter hoogte en dan een berg beklimmen waar geen eind aan lijkt te komen, na elke 10 meter lopen 5 minuten bijkomen... vreselijk!! Maaaaar, het geeft wel een kick als je eenmaal een eindpunt hebt bereikt he ;-) Vindt je wel stoer!! Ben benieuwd naar de foto's!

Kus Eef

• 24 April 2007 - 20:05

CafeNoir & FrouFrou:

We sturen je een virtueel (Alfred J.) Kwakje! Kun je je de Koopmans Brownies nog herinneren? We hebben nu de Spetter-spatter-spater versie gebakken.

En een kusje,

DJ Tommie & Snoopy Dog

• 24 April 2007 - 20:50

Tingsum:

Oh my god Chris,, het is echt doorzetten he?? Wel leuk om al jullie avonturen te lezen :) Kijk uit voor enge beesten kijk uit naar je volgend verhaal! Hier in NL is het ook behoorlijk warm! Helaas geen jungle om te survivalen..

• 27 April 2007 - 18:01

Miss E.V.E:

Chris met roet op je toet en toch still sexy in tha jungle: I miss u!!! maar zo te horen hebben jullie het super naar je zin en heb je dus helemaal geen tijd om ons te missen!! Goed zo: zo hoort het ook:):)
    Ben blij om te horen dat je, waar ook ter wereld, nog steeds aan asskicking doet: some things never change sweetie!:):)
    liefs en een helelelelele dikke kus,
    xx eef xx