Want weed?! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Christien Nijmeijer - WaarBenJij.nu Want weed?! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Christien Nijmeijer - WaarBenJij.nu

Want weed?!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Christien

28 April 2007 | Laos, Luang Prabang

Sawadi sugars!!

Daar zijn we weer, zit met mn houten kont op een plastic stoel. Want twee dagen bootreizen in Azie, is niet heel relaxed voor je kadetjes. Erg comfortabel was onze reis dus niet maar daarentegen des te mooier. Geweldig genoten van het prachtige uitzicht. En als je zeven uur per dag op een houten bankje zit, dan ga je wel communiceren met je reisgenoten. Speciaal voor vader Roel daarom een kleine greep uit onze ontmoetingen (dit omdat hij nogal bang is dat we geen andere mensen spreken)
Allereerst hebben we natuurlijk een paar dagen opgetrokken met onze trekkinggroep. Matt, Cal, Dave en Joe hebben de spannendste avonturen beleefd Down Under. Ik zal een kleine indicatie geven van hun gevaarlijke belevenissen.
Omsingeld worden door wolven, oog in oog staan met levensgevaarlijke cobra's, onder immensgrote pijlstaartroggen door zwemmen, geteisterd worden door bedbugs, sluipende puma's rond de tent, aan de deur krabbende beren, hardnekkige spinnen kanoen met crocs en 's nachts duiken met mensenhaaien.
Oke, je kunt het gevaar natuurlijk ook opzoeken...we spraken namelijk ook de iets rustigere Andrew en die heeft alleen rondhupsende kangoeroe's gezien.
Zal overigens eerst even verslaan over een avontuur van een heel ander kaliber. De bokswedstrijd. Nou dat was vrij shocking! Eerst kwamen de jongere jongens (jaartje of tien!) en meteen werd er eentje totally knocked out geslagen! Een eng gezicht! Daarna werd het gelukkig wat minder heftig. Met als klap op de vuurpijl een ladyboyshow...haha erg gelachen. Sommige travestieten lijken zo ontzettend vrouwelijk dat je werkelijk waar niet kunt zien dat ze eigenlijk van het andere geslacht zijn. Daarna nog wat gedronken, stond er plotseling een olifant in de bar. Wel ja, dat kan hier allemaal!
Nu weer terug naar Laos. We vertrokken rond 12 uur 's middags van Chiang Mai met een minibusje naar Chiang Khong. Tijdens het rijden besefte ik opeens wat een ontzettende vrijheid het reizen geeft. De omgeving was prachtig en de wereld ligt letterlijk aan je voeten. Eenmaal bij ons guesthouse voor die nacht aangekomen, nog wat gedronken met de andere backpackers in een reggeabar. Niet heel lekker geslapen omdat er een nogal luidruchtige gekko naast onze kamer bivakkeerde. 's Ochtends vroeg op om per boot naar PakBeng (Laos) te varen. Na een vreselijk stijle klim naar de kade, stonden er verschgillende proppers van guesthouses te popelen om ons naar binnen te lokken.(Want tuktuk? Cheap cheap!) Uiteindelijk een schoon en goedkoop exemplaar uitgekozen. Snel douchen en eten, omdat we om half elf binnen moesten zijn. Dan gaan de lichten nameijk uit. Je begrijpt; het uitgaansleven is hier zeer spetterend! Lekker geslapen en de volgende ochtend weer vroeg naar de boot om een heerlijk houten bankje te veroveren. Onderweg kwamen er wel een aantal onsmakelijke objecten voorbij gedreven. Denk aan verdronken koeien en honden. Maar verder weer een schitterende jungle-achtige omgeving. Eenmaal in Luang Prabang aangekomen, samen met twee Engelse jongens (Garry and Alli (G)) en Larissa, een meisje uit Zwitserland een hostel uitgezocht. 's Avonds in het pikdonker gedineerd omdat de stroom was uitgevallen (dat gebeurt hier overigens elke dag rond hetzelfde tijdstip) en daarna bij een bar uitgekomen waar we bijna iedereen van de boot weer tegenkwamen. Onderweg vloog de wiet ons om de oren..Uit alle hoeken en gaten kwamen (jonge zeeeer jonge) jongens en meiden tevoorschijn met de vraag of wij soms ook een grammetje wiet wilden roken. Hmm, nee bedankt...We horen trouwens best enge verhalen van andere backpackers. De politie is hier erg corrupt en soms lokken ze je in de val. Dan komen ze bijvoorbeeld je hotelkamer of een trein binnen en toveren zomaar een zakje wiet of andere drugs uit je tas. Ze bieden je twee mogelijkheden: of een fiks bedrag betalen of tien jaar de gevangenis in. Aangezien niemand tien jaar in een Thaise gevangenis wil doorbrengen slaan de agenten hier een aardig slaatje uit! Anyway, een interessante gewaarwording en we zijn op onze hoede. Net heerlijk ontbeten bij the best bakery in town (volgens de lonely planet) and it is! Nu lekker op fietse de boel verkennen. Adios Amigooosss, dikke kus!

• 28 April 2007 - 06:08

Chris:

Excuses voor de beschamende fouten in mijn stukjes. Las net voor het eerst even wat door en het is opzienbarend wat voor fouten ik kan produceren.

• 28 April 2007 - 08:18

Corien:

Een hele zonnige goedemorgen vanuit Groningen!!
    Het is toch ónvoorstelbaar zeg wat jullie allemaal meemaken!
    Die bootreizen met een mooi uitzicht lijken me heel erg leuk, behalve dan een houten kont, maar ja dat heb je er dan ook wel voor over!
    Een dikke lik!

PS. Na jouw excuses geef ik je nog even een compliment voor je geweldige stukjes iedere keer! Vooral de titels zijn geweldig hoor!

• 28 April 2007 - 08:32

Corien:

Een hele zonnige goedemorgen vanuit Groningen!!
    Het is toch ónvoorstelbaar zeg wat jullie allemaal meemaken!
    Een dikke lik!

• 28 April 2007 - 08:33

Corien:

jaah sorry, dat was natuurlijk niet de bedoeling..

• 28 April 2007 - 09:54

Lee & Eef:

Amoii!!
    Wauw wat een verhaal! Je beschrijft het zo duidelijk dat we een beetje kunnen voelen hoe het is. Om jaloers van te worden!! Geniet van de vrijheid alles wat wat je mee maakt :D

Dikke kus van Lee en Eef uut Den Haag!

• 28 April 2007 - 10:06

Marije:

Sweet Chris!

Prima vertoeven dus?! Kennen ze in Thailand het spreekwoord 'dode koeien uit de sloot halen' i.p.v. oude..?? Ieehhl! En een hond in het 'water' vinden i.p.v. in de pot... getsie! Geniet ervan Lil'Samson (als ze onze hondsoorten daar maar niet laten verdrinken!)!

Liefs, Marije

PS: ik heb kikkervisjes!

PS: Heb je al een telefoonnummer?

• 28 April 2007 - 13:23

Anne:

Hé Chris, mooie verhalen van jezelf en ook nog van anderen! :) Hier is het nu ook goed toeven, lekker weer in overvloed. Morgen ga ik gezellig de stad in met Eef. Veel plezier nog daar. Ciao! X

• 29 April 2007 - 14:52

Marianne!:

he meis!!!
    jemig! als je terug komt kun je volgens mij alle insekten aan die hier in het hoge noorden leven! geen vogelspin is je teveel! :)
    Nou super van je! en nog tien jaar daar blijven? dacht het niet! zolang kunnen we je niet missen :) dus pas maar op met de weed! :)
    Nou schat! tot je volgende verhaal!

kussie!

• 30 April 2007 - 20:41

Faith:

He lieve Chris,

altijd leuk om je verhalen te lezen, je beschrijft het erg levendig! Nog bedankt voor de mooie postcard van jou en Eve :) Echt super dat jullie mij aan de andere kant van de wereld niet zijn vergeten..haha..Be careful girl en blijf zo doorgaan met schrijven!!

X ting

• 30 April 2007 - 22:12

Mark:

hey Christien,

wat een verhaal, zie dat je Journalistiek hebt gestudeerd. Veel plezier nog, en hou ons op de hoogte!!

Groetjes,
    je roommate,

Mark

• 01 Mei 2007 - 12:03

Titia&Niels:

hoi christien,
    wat een spannende verhalen, volgens mij is het daar geweldig.Wij genieten van de hollandse zon en hebben nu vakantie en we zijn gisteren naar Amsterdam geweest en het was geweldig leuk en prachtig weer.In de grachten allemaal boten vol oranje feestvierende mensen. Dikke kus van titia en Niels.

• 02 Mei 2007 - 10:47

Bieb:

Chick!! Wat doe je allemaal toffe dingen zeg! Erg leuk om al je avonturen te lezen.
    Heel veel plezier daar en geniet van de vrijheid :)

Dikke kus

• 02 Mei 2007 - 16:17

Auke:

YOOOOOOOOOOOWWW CHRISSSIEE!

Zozo, je hebt het aardig naar je zin zo te zien! Wat een coole verhalen!

Vast geen heimwee naar Essent ;)

Groeten uit Paramaribo!

• 02 Mei 2007 - 16:17

Auke:

YOOOOOOOOOOOWWW CHRISSSIEE!

Zozo, je hebt het aardig naar je zin zo te zien! Wat een coole verhalen!

Vast geen heimwee naar Essent ;)

Groeten uit Paramaribo!

• 03 Mei 2007 - 14:44

Corienus:

Sweeet Chrissy, voorlopig mijn laatste berichtje op je site vanuit Nederland.. Ik volg je vanuit la France!!
    dikke kuss

• 05 Mei 2007 - 09:51

Rolf:

Wat een mooie/spannende/interessante verhalen. Ik kan niet wachten op de volgende. Uitkijken voor de politie en veel plezier!