VIP trip naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Christien Nijmeijer - WaarBenJij.nu VIP trip naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Christien Nijmeijer - WaarBenJij.nu

VIP trip naar Hanoi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Christien

09 Mei 2007 | Vietnam, Hanoi

Gratis internet hier, dus nog maar ff een verhaaltje.
Na Vang Vieng reisden we door naar Vientiane, de hoofdstad van Laos. Dat was nogal een tegenvaller. Regen, vieze gasthuizen en opengebroken straten. Ook viel er niet zoveel te beleven. We besloten dan ook om niet heel lang te blijven. De nodige tempels, gebouwen en musea bezocht en toen ons busticket naar Hanoi geboekt.
Nadat Evelyn en ik op de dag van ons vertrek de broodnodige broodjes hadden ingeslagen, toch toegegeven aan een opdringerige tuktukchauffeur (tuktuk miss? cheap cheap..ooooooooo frustreeeerend). We gingen naar het Buddhapark vlakbij Vientiane. Daar aangekomen facinerende oude beelden gezien. Wat uiteindelijke toch een leuke dagbesteding opleverde tijdens onze laatste uurtjes in Laos. Het voelde wel raar dat Larissa er niet meer bij was. Het leek alsof we al die tijd al met z'n drieen reisden. Maar goed, om half vijf zaten Evey en ik braaf op het bankje voor ons guesthouse te wachten op het busje dat ons naar het station zou brengen. Helaas zaten wij er om half zes nog en om zes uur ook. Uiteindelijk werden we rond half zeven de laadbak van een jeep ingepropt.
Na onze ietwat oncomfortabele trip met de slowboat, besloten we nu met de VIP bus te gaan. Eenmaal op het station aangekomen zag het er veelbelovend uit. Vrolijk gekleurde aircobussen stonden startklaar om te vertrekken naar...Cambodja, Bankok...Inderdaad, niet richting Vietnam. Ja verderop stonden twee gammele propvolle localbussen met een bordje 'Hanoi'. Het zou toch niet?? Het zou toch wel en zo kwam het dat onze backpacks op het dak werden geladen en wij al klauterend over zakken rijst en dozen met rottend fruit op de achterbank terechtkwamen. Daar zat al de enigzins gepikeerde Mike omdat hij eigenlijk al een dag eerder had moeten vertrekken, maar de bus zat vol. Het begon inmiddels tot ons door te dringen dat een viptour met oadreizen er toch heel anders uitziet. Het enige vip-signaal wat we konden ontdekken was de enigzins verlepte sticker op de achterkant van onze bus.
Nu waren we allang blij dat we tenminste konden zitten. Garey had er van tevoren nog grapjes over lopen maken. Toen we vertelden dat we met de bus gingen. Plaagde hij ons dat we maar vroeg naar het station moesten gaan om een plekje te veroveren. Toen lachten we erom...haha ze laten je heus niet 24 uur staan. Maar zo grappig is dat niet meer als er inderdaad krukjes in het gangpad worden geplaatst voor de laatkomers. Ondertussen werd de ruimte voor ons volgestauwd met koffiezetapparaten, dozen met medicijnen blenders en koffers met geld...Rond half acht begon de bus, zonder airco, te rijden. En na een tijdje roken we naast de geur van bedorven fruit, een benzinelucht. "ALs we maar niet ontploffen", zei ik nog. Tja, en na een uur op de achterbank waren wij toch allemaal zo lichtelijk licht in ons hoofd dat Pria (meisje naast mij) dacht dat we erin zouden blijven...

Nu moet ik even stoppen want we gaan ontbijten....

• 09 Mei 2007 - 06:57

Marc:

Lieve Chriss,

Je maakt nogal wat mee qua culturen. Wel "grappig" dat het daar allemaal zo anders is en dat je dat op zo'n moment pas ècht realiseert. Hier hoor je weleens wat over, maar het meemaken is toch altijd anders. Waag je je inmiddels ook aan local food? Of krijg je toch nog wel wat westers voorgeschoteld? Of is alles rijst met dit, rijst met dat... :P

Ow, de baas wil dat ik weer ga werken :D
    Veel plezier nog daar en ik lees je snel weer!

Liefs

• 09 Mei 2007 - 07:07

Janine:

Heey Chris, wat een avonturen weer allemaal. Vet eng ook achterstevoren die waterval af, maar wat een belevenis zeg. Ik ben benieuwd naar het vervolgverhaal over de 'vip'trip.
    Dikke kus Janine

• 09 Mei 2007 - 07:51

Anne:

Hé Chris, wat een avonturen weer. En je beschrijft het ook allemaal zo leuk dat de situaties heel goed voor te stellen zijn. Leuk om te lezen tussen het studeren door. Want hier gaat het normale leven natuurlijk gewoon verder. Geniet er dus maar extra van dat je daar zit. Heel veel plezier nog. Ciao! Liefs X

• 09 Mei 2007 - 12:39

EEF:

Wow, op naar Vietnam dus meissy!!!Zo spannend allemaal! En nog in hogere sferen ook, u go girly ;)
    Geniet ervan, en de mams in mij wil nog even zeggen dat jullie goed op elkaar moeten passen!:):)
    liefs en dikke kus,
    xx eef xx

• 09 Mei 2007 - 13:02

Marianne:

vietnam! jemig super! haha en ik zit wel es te zeuren op die gammele stadsbussen van hier! hele dikke kus!!!

• 09 Mei 2007 - 15:47

S To The D:

Super, die bus bracht jullie stiekem naar Out Of Space in plaats van Vietnam! Misschien kunnen we de cakejes opzij zetten en voortaan een enkeltje vip-trip-Hanoi boeken om higher dan de sky te vliegen ;)!

Jullie hebben lichte claustrofobie aanvallen, ik denk dat ik spontaan last zou krijgen van m'n Fruit allergie, al dat rottend fruit, ieehhhll!

Liefs, Marije

PS: vandaag zag ik op m'n werk dat er in Groningen een straat is die de Fruitstraat heet, daar zou ik dus never nooit niet willen wonen!

• 11 Mei 2007 - 23:08

Aleida:

He christien,
    Echt super leuk om je verhalen te lezen! Pas je op voor het apeneiland bij Halong Bay! Als je verder nog tips wil gewoon mailen. En nog een tip. Vanaf Dalat een dag of paar dagen met en easy rider op pad. Duur maar het wel waard.
    Lfs Aleida

• 12 Mei 2007 - 22:01

Tingsum:

Hé Chris,

echt leuk om je levendige avonturen te lezen! Wat een wereldje van verschil zeg! En dan te bedenken dat wij in NL ons al ergeren aan de NS vertragingen. Onvoorstelbaar dat mensen vroeg opstaan om een busticket te veroveren! De bus voldoet zeker ook niet aan de veiligheidsvoorschriften...
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen in Vietnam :)

XXX

• 13 Mei 2007 - 08:41

Marleen:

Ik geniet iedere keer weer van al die stoere verhalen van jullie!!! Kus Marleen