Kleren maken de vrouw - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Christien Nijmeijer - WaarBenJij.nu Kleren maken de vrouw - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Christien Nijmeijer - WaarBenJij.nu

Kleren maken de vrouw

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Christien

18 Mei 2007 | Vietnam, Hoi An

Als er een paradijs op aarde bestaat, dan moet dat hier zijn. Na het hectische en drukke Hanoi en het iets te stille Hue zijn we inmiddels aangekomen in het ambachtsdorpje Hoi An. En ik zeg het je; hemelser kan niet.
Hoi An heeft alles waar je maar van kunt dromen. Pittoreske (ja Marij, zo'n dorpje is het) straatjes die nog niet besmet en verknoeid zijn door toerisme. Maar wel welvarend genoeg zijn om het voor ons comfortabel te maken.
Dat klinkt allemaal natuurlijk niet heeel bijzonder...waar het hier werkelijk omgaat is iets waar veel westerlingen helemaal door de dolle heen van raken. Ze maken hier namelijk alle, en dan werkelijk waar ook echt alle, kleding en schoenen die je maar wilt.
Je kunt je favo kledingstuk laten ver tienvoudigen of J. Lo's latest outfit laten kopieren. Het is onvoorstelbaar. De kleding wordt voor je op maat gemaakt voor een Wibra-prijsje.
Zo heb ik een trenchcoat (rood met zwarte knopen) een zomerjurkje (roze met gekleurde bloemen), een zijden topje (lichtgroen), een winterjas (bruin met houtje-touwtje knopen) en een galajurk (blauwe zijde) laten maken voor nog geen 100 dollar (+- 75 euro).
Mannen kunnen zich een Armani-look-a-like-pak oid laten aanmeten voor 40 dollar.
Daarnaast zitten we vlakbij een geweldig mooi strand en hebben we een zwembad bij ons hotel. Je begrijpt dat we sterk overwegen om hier forever-ever te blijven. En het gekke is; iedereen voelt zich hier zo happy. Vooral de dames wanen zich in de zevende hemel.
Ik sprak een Duits meisje en zij vertelde dat ze hadden gegeten bij een sfeervol restaurantje tijdens de zonsondergang, in een perfecte jurk die ze had laten maken, muziekje erbij..toen heeft ze wel een traantje weggepinkt.
Eigenlijk wil ik onze dag van gisteren even beschrijven, het lijkt zo perfect. 's ochtends heerlijk ontbeten in het restaurant van ons hotel. Daarna door het stadje en langs de rivier gefietst opzoek naar de juiste winkel om allerlei droomoutfitten bij elkaar te zoeken.
In mijn voorkeursshop de maten opgenomen en na veel wikken en wegen mezelf tot een selectie gedwongen. Als je tussen de mooiste stoffen in de helderste kleuren staat, wordt het wel heeeeel lastig om je niet totaal te laten gaan.
Daarna op naar het strand om daar met onze stoere Noorse vikkingen Magnus en Oisten (je mag um ook Einstein noemen) Pria en Sophie (ons tweede adoptie-reisgenootje) naar de zonsondergang te kijken onder het genot van een alcoholische versnapering. Daarna heerlijk gegeten met je voeten in het zand. Om vervolgens bij ons in de jaccuzi (niet on the roof) verder te chillen en uiteindelijk in een gezellige kroeg te belanden.
Vanochtend ben ik even teruggeweest naar de winkel om mijn kleding te passen en het zit als gegoten, zo mooi! Helaas staat mijn backback op de explosie-stand. Dus de postbode mag binennkort (of eigenlijk pas over een paar maanden ---> zeepost) een heeeele grote doos aan de Ter Borch afleveren.

Thank you lieve, lieve landgenoten voor alle reacties en mailtjes :) Ga proberen binnenkort weer even persoonlijk te contacten!

  • 18 Mei 2007 - 05:55

    Marleen:

    Dat klinkt echt als een paradijsje! Geweldig dat ze alles voor je op maat maken, dan voel je je toch een prinses als ze zoiets voor je doen! Ik zou volgens mij helemaal gek worden, haha! Tot horens maar weer! Kus Marleen

  • 18 Mei 2007 - 06:54

    Marije:

    Live from the Kreupelstraat -> waar het alles behalve een paradijsje is... Geweldig hoe jij daar rond zweeft in je galajurk, zomerjurkje en zijden topje (de winterjas nog maar ff in de 'backpack' laten hangen)!

    Geniet!

    XXX Marije

    PS: Pas op voor Noorse mannen ;)

  • 18 Mei 2007 - 10:04

    Janine:

    Echt super dat je daar zo kleding op maat kunt laten maken:) Geniet lekker daar in het paradijs!! Dikke kus Janine

  • 18 Mei 2007 - 10:20

    Evelien:

    Zooo dat klinkt echt super!! Het is bijna een wonder dat het dorpje nog niet is verpest door hordes toeristen.. staat het niet in de lonely planet ofzo? Geniet van al het moois!!

    Liefs Evelien

  • 18 Mei 2007 - 14:45

    Marianne!:

    zo lieve chris! dit is even heel wat anders dan zwoegen door het oerwoud en hobbelen in een eng busje!
    Zo te horen blijven jullie daar nog wel even...in het paradijs!
    Geniet ervan!
    dikke -ik mis je hugg- van mij!

  • 18 Mei 2007 - 20:25

    Janne!:

    Dat je kiezen kon!Ik had volgens mij nog veel en veel meer gekocht. Lijkt me super! Geniet ervan. Liefs Janne

  • 19 Mei 2007 - 08:50

    Linda:

    Hey lief vriendinnetje, lekker leven in het paradijs....kan het nog mooier! Ik ben wel erg nieuwsgierig naar al je nieuwe kleren....geniet nog maar lekker van al dat moois! Liefs

  • 19 Mei 2007 - 19:47

    Your Dude Marije:

    Vanavond komt dude where is my car op televisie.. ik ga hem kijken en daarbij heeel veeeel aan jou denken!

  • 19 Mei 2007 - 22:43

    Ting:

    Echt zeer paradijselijk!! haha..doet mij een beetje denken aan die film met Leornado Di Caprio..hoe heet ie ook alweer??

  • 19 Mei 2007 - 22:44

    Ting:

    THE BEACH!!!

  • 21 Mei 2007 - 12:42

    Marianne!:

    he meis! ik heb de nieuwe foto's op evelyn haar web gezien! erg mooi hoor!:)
    kus

  • 21 Mei 2007 - 13:53

    EEF:

    Ik kom NU naar je toe!!!! Of misschien toch niet, maar dit klinkt wel echt superdebuper lieiverd!! oehoehoe!!
    Ik neem aan dat je eerste bestelling bij de kleermaker 2 t-shirtjes waren met onze mannen-kreet??;)
    liefs en dikke kus,
    xx eef xx

  • 22 Mei 2007 - 11:10

    Soppie:

    Chillen chillen in een bubbelbad!!! (dat gek genoeg ineens gesloten werd zodra wij erin zaten.... :D)

  • 23 Mei 2007 - 08:21

    EEF:

    Love tha pictures:):):)

  • 24 Mei 2007 - 09:48

    Cornelis:

    Christoffel, Sexueeltje van me, klinkt PARADIJSELIJK!! whaahieeejj, tot snel sugar-honey! I miss (know) your body!!

    Gros Bisous op je verhitte bolletje!

  • 25 Mei 2007 - 17:05

    EEF:

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 Mei 2007 - 11:39

    Iele:

    goedendag christien, hier even een berichtje van iele, lang verwacht nu eindelijk gekomen.
    hier in de Dordogne was het de hele week 30 graden, maar nu regen regen regen.
    Alles is hier gioed, al maakt corientje, mij wel steeds jaloers met haar post en kaarten die zij krijgt, en ik niet.
    Dit alles deert mij niet, en de stemming zit er nog steeds goed in.
    Ik verwacht natuurlijjk ook een berichtje van uwe kant op mijn site
    was gegroet,
    iele

  • 26 Mei 2007 - 21:00

    Annelinde:

    Wat klinkt dat geweldig!! Geniet erg:D
    Dikke kus Anne

  • 27 Mei 2007 - 05:23

    Evey:

    Hoi ik zit nu naast je :D. Zo ff naar de markt?? Jammer dat Pria weg is en dat we uit Vietnam gaan he :(
    (k)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christien

Dames en heren, Met trots presenteer ik u mijn eerste, enige en echte 'waarbenjij.nu'. Hier zal ik de mensheid op de hoogte houden van de ongetwijfeld grootse avonturen die Evelyn en ik gaan beleven tijdens onze expeditie naar de andere kant van de aarde. Adios Amigos!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 35310

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 29 April 2014

Zuid-Amerika Amigos!

09 April 2007 - 27 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: