Kijk uit malloot... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Christien Nijmeijer - WaarBenJij.nu Kijk uit malloot... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Christien Nijmeijer - WaarBenJij.nu

Kijk uit malloot...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Christien

13 Juni 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

...EEN KOKOSNOOT!!! Een wijze waarschuwing van Ovide en zijn vrienden want de kolossale ballen vallen in Zuid- Thailand her en der pardoes uit de lucht. Geen pretje om die op je kop te krijgen. Larissa kent zelfs iemand die hierdoor het loodje heeft gelegd.
De afgelopen twee weken dronken wij met onze billen bloot melk uit de kokosnoot op verschillende bounty-eilanden in Thailand. We aten voornamelijk kokoscroissantjes, kokospannenkoeken en kokoscrackers. Dit verklaart hopelijk de zinloze inhoud van het volgende weblogverhaaltje.
Het eerste strand waar wij onze handdoekjes neervlijdden (?) was Koh Phgnan. Welberucht vanwege de fullmoon party's die daar gehouden worden (evenals de halfmoon party's en de blackmoon party's jaa altijd wel een reden om een feestje te vieren). De pre-party's (ook nog) waren al in volle gang en enthousiast slurpten wij de eerste bucket naar binnen. Het was overigens nog een hele klus om zo'n felgekleurd emmertje te bemachtigen. Want dat ging alsvolgt; aan het begin van het strand staan tientallen 'bucket-kraampjes'. Alle verkopers willen niets liever dan jou hun alcoholische mengsels verkopen en roepen om het hardst om jouw aandacht te trekken. Tussen dat geschreeuw door moet je duidelijk maken wat je wilt bestellen. Maar goed, naarmate de avond vorderde hoe minder moeilijk men deed over de inhoud van hun emmertje. Naast een flinke verzameling buckets (spaar ze allemaal) sierde ook een schitterende glow in the dark tattoo mijn fullmoon-assecoires-collectie. Want naast dansen op je blote voeten, konden de feestgangers zich ook vermaken met andere activiteiten. Zo ook touwtjespringen over een brandend touw wat menigeen in vuur en vlam zette. Kortom een spetterend feest. (we hebben de dvd gekocht dus het is mogelijk om beelden te bekijken).
Na deze slopende dagen werd het tijd om even bij te komen en dat deden we in het gezelschap van Larissa op Koh Samui. Overigens zonder Evelyn en haar nichtje want die vlogen naar Bali om stoom af te blazen (ook niet verkeerd natuurlijk). Koh Samui is vooral een westers vakantieoort waar associale toeristen luidruchtig en goedkoop vakantievieren. Mc Donalds, Starbucks en de Pizzahut zorgen ervoor dat de vakantiegangers zich helemaal thuis voelen. De vele Thaise ladyboys en Thaise animeermeisjes (om het maar even netjes te verwoorden) maken het cliche-plaatje compleet. Omdat wij hier nu toch waren besloten we een ladyboyshow te bezoeken. Dat was een interessante ervaring. Veel ladyboys lijken (van een afstand) echte vrouwen. Het tegendeel bleek waar toen een opgedoste en zwaar overgemake-upte ladyboy zijn/haar vertolking van big spender opvoerde. Dat hij/zij inderdaad veel te 'spenden' had zagen wij toen er zomaar een hele grote piemel onder het ultrastrakke gifgroende nylonrokje tevoorschijn bungelde. Shocking!
Tijd voor wat rustiger vaarwater...een snorkeltripje naar Koh Tao. Deze keer echt prachtige koraalriffen gespot plus natuurlijk talloze nieuwschierige nemo's die zelfs tegen je duikbril aan zwommen.
Vervolgens kozen wij weer voor vaste wal onder onze voeten en vertrokken we naar Krabi. Ao Nang, een plaatsje vlakbij, was onze bestemming. Adembenemd mooi. Krabi is dan ook niet voor niets de derde beste plek ter wereld om rotsen te bklimmen. Hier hebben wij een paar dagen heerlijk niets anders gedaan dan genoten van helder- helder- helderblauw water, spierwitte stranden en grimmige rotsformaties. De mosliminvloeden zijn op deze plek al goed merkbaar. Islamitische muziek schalt uit de barspeakers, vrouwen met hoofddoeken en mannen in witte gewaden.
En nu wij de grens bij Maleisie zijn overgestoken, is de mix van verschillende culturen helemaal opvallend. Op dit moment bevinden Sophie en ik ons op Penang (een eiland vlak over de grens). Hier vind je een salad bowl van diverse culturen. Mensen uit India, rijke Chinezen, Maleisiers..boedhist of moslim alles kookt, loopt, bidt en verkoopt hier door en naast elkaar. Even omschakelen, toch zo maar even opzoek naar een Thaise kokospannenkoekverkoper....

  • 13 Juni 2007 - 04:38

    Sop:

    En we zijn, na hier al bijna 12 uur te zijn en een nacht doorgebracht te hebben, er net achter gekomen dat het hier in uur later is dan in thailand!!! Soms zijn we iets TE relaxed.... :D

  • 13 Juni 2007 - 07:52

    Janine:

    Heey, maar je hebt dus alle kokosnoten kunnen ontwijken;) Nu moeten jullie dus afkicken van de overvloed aan kokos...haha. Ziet er super uit op de foto's. Geniet ervan!!
    Dikke kus Janine

  • 13 Juni 2007 - 10:58

    Corien:

    Maar dat klinkt buitengewoon fantastisch!! Hopelijk ben je niet al misselijk van alle kokos! ik kan je vertellen dat ik gisteravond heerlijke franse crepes gegeten heb, maar dan wel zonder kokos...
    tjikkk zet m op en verblijd ons met je geweldige avonturen, heeeerlijk!!!
    gros bisous!

  • 13 Juni 2007 - 11:12

    Cornelis Again:

    die dreadssss whaaahhhhh vette shit!
    xxxxxxxxxxxxx

  • 13 Juni 2007 - 15:25

    Snoop De La Dogggg:

    Als je weer terug komt in September sta ik met kokosbrood en kokosmacronen klaar op Schiphol! Anders zul je de overgang van Thailand naar Nederland veel te heftig vinden: van dat uberrelaxte backpackende Azie naar het work-a-holic Holland...

    Geniet daar nog maar een dikke poos!

    Kusjes & likjes!

    PS: Leuk te zien op de foto's dat je ons shirtje aan hebt!

  • 13 Juni 2007 - 15:29

    Ovide:

    Ploppen er ook overal televisies uit de grond tevoorschijn? Of komen ze vanuit de bomen opeens naar beneden zetten?

    XXX S.D. a.k.a M.K. ;)

    Pas op voor addertjes, zoals Pi, onder het gras....

  • 13 Juni 2007 - 18:31

    Titia:

    We hebben met veel interesse je mail gelezen en je schrijft met veel enthousiasme.Wat beleef je veel en je geniet ervan lees ik. Wij gaan volgende week naar Zuid-Spanje en verheugen ons er erg op.Christien geniet ervan en het zal wel even wennen zijn zonder je maatje.

  • 13 Juni 2007 - 18:40

    Baukje:

    Hey Chrizzzzzz
    Hahah! Nemo's die tegen je bril aanzwemmen? Dus je angst voor visjes in de zee heb je overwonnen! Geniet van alle spannende avonturen!!
    Liefs bauk

  • 13 Juni 2007 - 18:42

    Helly :

    heyyy lieve chrissie

    ik ben weer bij....zo te lezen heb je het nog goed naar je zin!!!!!leuk je verhalen, vanaf nu zal ik je weer volgen !!!!!!!

    veel plezier en geniet dr van
    kus helen

  • 13 Juni 2007 - 19:56

    Linnie:

    hey....marianne en ik hebben vandaag ook een hele grote NEMO gezien...maar dat was jammer achter een glas :( ;)
    Dus heerlijk snorkelen, relaxen en genieten....wat klinkt het allemaal paradijselijk, ik wou dat ik naast je een drankje kon meedrinken uit een kokosnoot! Je dreads zijn echt super gaaf....hopelijk kriebelt het nog niet op je hoofd???!!!
    Ga je ook nog die rotsen beklimmen of laat je dat maar even achter wegen?
    dikke knuffel

  • 13 Juni 2007 - 21:04

    Lilian:

    Haha, je weet het mooi te vertellen allemaal. Ik zie nu pas de foto's, de dreads staan je leuk!

  • 13 Juni 2007 - 22:08

    Tingsum:

    He Chris,

    haha...ben je al helemaal kokosverslaafd?
    Echt super foto's: shocking dreads, maar erg stoer!


  • 14 Juni 2007 - 11:38

    Marianne!:

    he meisje! gaaf allemaal! dus evelyn is ff op doorreis!en wat kunnen er een verassingen in een broekje of rokje zitten he? :) hihi!
    mis je!! kus mar

  • 14 Juni 2007 - 12:11

    EEF:

    cultuurshocking babe! U maakt weer wat mee! And tha picatures stemmen mij uiterst blij mademoiselle!:):)
    Enjoy sugar honey ice teaaaaaaaaaa;)
    xx eef xx

  • 15 Juni 2007 - 08:44

    Meetje:

    Eeeey Chrissie, ik was toch bob meli! Maar de rasta's staan je supergoed hoor als je terug komt geven we een Raggae feessie zonder die gare hippies :D:D:D Hier alles toppie, ik ben nl naar de Toppers geweest en Gordon heeft noar mie zwaait!!!!1 (Ja Ja) ooowwww en gisteren gebowld met girlie girlsnight en raad eens wie er gewonnen heeft ....... :D:D:D: Ik heb ook nog aan hje gedacht want ze speelden een echt chrisje chris nummer, foto's volgen


    Dikke smak voor mien laiverd

    Meetje

  • 16 Juni 2007 - 06:49

    Evey:

    Hahaha hoor die Tingsum met haar shocking dreads :P
    Ik miss jullie, klinkt leuk wat jullie hebben gedaan! Goed vermaakt dus?!
    Ik heb me ook vermaakt, see ya soon =)

  • 17 Juni 2007 - 08:40

    Shan:

    zo ook maar even een post hier plaatsen :) je haar is echt stoer trouwens, staat echt heel leuk!! leuk man dat jullie ook gewoon gesplit zijn tijdens de reis en dat je gewoon een reisbuddy hebt ontmoet! lache ... en snorkelen *jaloers* als ik jullie verhalen lees denk ik, misschien moet ik ook maar een trip gaan plannen, klinkt erg leuk! nou chris heel veel plezier nog!! ciaooooooooo xx

  • 24 Juni 2007 - 19:41

    Mare:

    Hey Buur,

    ik hoor het al, hélemaal kokoholic;) Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben nú al jaloers op je zonnige kleurtje: wij moeten nog beginnen (of we slaan het over: het is hier momenteel namelijk zelf 'herfst' volgens Erwin Kroll;))

    xxxxMare
    ps aangezien je zo'n Shrek-liefhebber bent (met dl 1 & 2 in huis), ga je zeker daar ook de nagesynchroniseerde versie bekijken?;)

  • 29 Juni 2007 - 08:32

    Evelien:

    Hee christien!

    Waarbenjij.nu??
    Schrijf je gauw weer een mooi verhaal op je site?!

    Ik mail je nu echt gauw!

    Kus Eef

  • 03 Juli 2007 - 07:54

    EEF:

    Heeeey lief,
    Its time for a new story!! ben zooo benieuwd naar wat je allemaal aant doen bent en waar je rondslingerd!:)
    xx eef xx

  • 03 Juli 2007 - 14:57

    Auke SJaak:

    AIIIIIGGHTTT!!!

    Wat een verhalen weer ja! Ben wel een beetje jaloers hoor! K zit nu weer in NL, drukdruk aan de scriptie...

    Goed te horen (en te zien) dat de alcohol in Maleisië ook goed smaakt!

    Ennnn uhhhhh.... Je hebt mij dan wel een vruchtbaarheidsbeeldje gegeven, maar hoe zit het met jouw vruchtbaarheidsgehalte?!? Zit er wat tussen? Of zijn het alleen maar vieze kleine lelijke mannetjes ;) Vast niet!

    Adios!

  • 04 Juli 2007 - 08:55

    Marleen:

    Hi Chris! Al klaar voor je bezoek aan Ozzie? Morgen kom je aan??? Weet je al hoe je reis eruit gaat zien??? Kus Marleen

  • 06 Juli 2007 - 07:07

    Sim:

    Heey Chris,
    het ziet er echt fantastisch uit en zo klinkt het ook!! ik ben echt jaloers. lijkt me zo heerlijk om gewoon te genieten en maar doen wat je leuk vindt :P .ik hoef dus niet te vragen hoe het met je gaat, waarschijnlijk fantastisch en wil je straks niet meer terug :( . ik zit hier maar in dat zeikholland, letterlijk en figuurlijk. heerlijk te stressen, maar wel iets leuks in het vooruitzicht, want ik krijg over welgeteld 10 nachten de sleutels van mijn huissie :D... Joepiiieee !!! Heey chickie geniet ervan en ik was je niet vergeten hoor, maar wat gedoe hier waardoor het er even niet van kwam.

    Dikke zoen sim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christien

Dames en heren, Met trots presenteer ik u mijn eerste, enige en echte 'waarbenjij.nu'. Hier zal ik de mensheid op de hoogte houden van de ongetwijfeld grootse avonturen die Evelyn en ik gaan beleven tijdens onze expeditie naar de andere kant van de aarde. Adios Amigos!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 35303

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 29 April 2014

Zuid-Amerika Amigos!

09 April 2007 - 27 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: